Изучаване на немски език във времена на потенциални граждански вълнения

Откакто започнах да преподавам немски език в чужбина, се държах различно от много учители по немски. Според моето наблюдение много от тях смятат, че е тяхна работа да казват на учениците колко велика е Германия. Разбира се, тъй като германското правителство пряко или косвено финансира много от тях, това е тяхната длъжностна характеристика. 

Винаги съм се виждал повече като отговорен туристически агент. Ако изпращате пътници в нова страна, трябва да ги предупредите и за опасни зони, за качеството на питейната вода, за местните обичаи и за типични измами.

Когато отидох на училище, имахме на стената на класната стая онази известна картина на трите маймуни, покриващи ушите, носовете и очите си. Много от нас смятат, че това е ценен вариант за живота като цяло. Затова вероятно някои от вас ще се разстроят от мен; ще ми се ядосват, че атакувам техния фантастичен свят за това каква трябва да бъде Германия.

Моята позиция е тази. Ако някои метеоролози обявяват цунами, това не означава, че трябва да „вярвате“ в него и да изпадате в паника. Можете да останете толкова скептични, колкото искате. Въпреки това, мъдреците вземат своите предпазни мерки за различни възможни сценарии.

Знаете достатъчно информация за отговорите на Германия, Австрия и Швейцария на пандемията. Може да сте за или против ваксините, или да сте безразлични. Факт е, че повтарящите се блокирания ще имат икономически последици. Редовното нарушаване на икономическите процеси ще повлияе на финансовата стабилност на мигрантите, особено на тези, които работят на нелегална или полулегална работа. Това, заедно с наскоро обявените планове за принудителни ваксинации, ще повиши риска от социални вълнения. Дори в момента огромното мнозинство от германците очевидно да спазват изискванията.

Съответният въпрос е следният: Какви практически умения и способности трябва да притежавам, ако сегашната ми стабилност е нарушена? Каква социална мрежа ми трябва в случай дори на временен срив на нашия нормален свят?

И това е моментът да излезете от зоната си на комфорт и да практикувате да общувате на немски. За това не е необходимо да ходите на курсове.

Просто помисли за това:

Как бихте се почувствали, ако живеете в Япония, или в Нигерия, или Индия. Избухват граждански вълнения между различни социални и етнически групи, а вие почти нямате комуникативни умения на местния език. Не най-добрият сценарий.

Не е време да се тревожите за акцента си, за допускане на грешки.

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

Ако смятате, че това е преувеличено: всичко, което се случва в момента, беше невъобразимо преди две години (Или можеше да си представим само за читателите на Олдъс Хъксли и Джордж Оруел).

Грижете се за семейството и себе си!

(Ако се отпишете, защото това ви е обидило: съжалявам за вас. Искрено се надявам, че сте прави, а аз греша.)

---

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви изпратя оферта веднага щом има възможност.

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Учите немски с упражнения или с навици?

Как да научите немски глаголи с представки