Учите немски с упражнения или с навици?

Има два основни начина да научите немски: с упражнения или с навици. 

Повечето хора, които познавам, смятат, че трябва да решават упражнения: от учебника си или от приложение на мобилния си телефон. Основното предположение е: колкото повече домашна работа ще направя, толкова по-добре ще говоря.

Стандартното им изискване от мен като учител е: Дайте ни повече упражнения! Къде можем да намерим още упражнения?

Основният проблем е: Начинът, по който използваме езика всеки ден, не корелира с повечето от тези упражнения. В реалния живот: най-важното езиково умение е да можете да събирате думи в изречения. Независимо дали пишем или говорим: от нас се очаква да произведем свои собствени завършени изречения. Те също трябва да са правилни. Но те също трябва да бъдат гъвкави и адаптирани към конкретната ситуация.

Следователно запомнянето на цели диалози, както правят много хора, или правенето на упражнения, където намират „липсващата дума“ не е оптимална подготовка за комуникация в реалния живот.

Какво означава да учиш с рутини?

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

Същото като във фитнеса или в много други практически дейности: Имате ограничен брой дейности, които повтаряте всеки ден.

За изучаване на немски това може да бъде:

• Пишете своя личен дневник.

• Записвате себе си с диктофона на мобилния си телефон.

• Научавате пет нови думи всеки ден.

• Слушате определен подкаст всеки ден.

• Вие създавате нещо смислено на немски: собствен блог или подкаст.

Въз основа на това, което създавате всеки ден, вие анализирате грешките си и практикувате тези граматични теми, като създавате много подобни и правилни изречения.

---

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви изпратя оферта веднага щом има възможност.

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Как да научите немски глаголи с представки