Как можете да се подготвите за изпитите по немски език, дори ако изпитвате безпокойство?

Повечето от нас имат поне умерено ниво на безпокойство, когато трябва да направим тест. За някои това е доста изтощително. 

Ето някои идеи, които може би ще подобрят представянето ви в тестовете по немски език.

• Упражнявайте се за теста в ситуации на висок стрес. Повечето от нас искат да се учат за тестове при оптимални условия: отиват в библиотеката или си слагат слушалки. Правете точно обратното! Учете се в шумна среда. Потърсете в Youtube „строителен шум“ или „ефект на плач с бебета“. Практикувайте да говорите немски, когато сте много уморени или след много емоционална ситуация.

• Записвайте се с мобилния си телефон всеки ден.

• Идентифицирайте слабите си места. Практикувайте само онези аспекти, които ви пречат.

• Слушайте най-трудния достъпен аудио материал: в идеалния случай токшоута, където има няколко души, които говорят бързо и които се прекъсват взаимно.

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

• Като цяло: направете ситуацията на обучение и учебните материали много по-трудни от действителния тест.

• Опитайте се да извлечете същността на различните видове упражнения и създайте свои собствени мини тестове. Правете всеки ден един от вашите собствени тестове. Пример: Повечето упражнения за говорене са такива. Трябва да изслушате кратък сегмент (обикновено от интервю или токшоу). След това получавате 5-10 минути, за да а) обобщите основните идеи, б) да помислите за плюсовете и минусите, в) да кажете на другите как тази тема е свързана с вашата собствена ситуация и/или с вашата страна на произход. Можете лесно да практикувате това всеки ден.

• Развийте дисциплината да говорите с прости, но свои собствени изречения.

---

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви изпратя оферта веднага щом има възможност.

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Кога трябва да кажа „wenn“ или „ob“

Как да научите немски глаголи с представки