Как можете да реагирате, ако някой ви обиди на немски?

Как бихте могли да реагирате, когато някой ви нарече идиот? 

Следващата техника работи особено добре в ситуации, в които имате човек, който постоянно ви обижда на едва забележимо ниво. Човекът може да има нарцистични наклонности и да се опитва да ви промие мозъка да вярвате, че сте по -нисши от нарцисиста.

Каквото и да каже човекът за вас, вие потвърждавате обратното.

Примери (за по -голяма яснота, не на немски):

Ти си такъв идиот!

Да, прав си. Аз съм толкова интелигентен човек.

Или

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

Имаш спомен като риба.

Да, така е. Имам отлична памет.

Вероятно другият човек ще повтори обидата си. След това просто повтаряте горните изречения. Разбира се, другият първо ще се усмихне, мислейки, че не разбирате казаното.

Защо все пак това работи?

Другият човек ще започне да изглежда глупав. И манипулацията ще стане очевидна. Първоначално човекът мислеше, че ще преглътнете подобни забележки и ще ги интернализирате с течение на времето.

Домашна работа: Направете списък с типични атаки и обиди на немски език и подгответе отговори, които изразяват точно обратното.

---

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

От септември / октомври ще имам една онлайн група за изучаване на немски език, точно за осем участника; давам обяснения на български език. Ако искате да бъдете информирани веднага щом курсът е отворен за регистрация, моля, кликнете тук. Няма да работим с учебник като в училище. Ще се фокусираме изключително върху отстраняването на грешките Ви и върху професионалното ни изразяване.

 

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Кога трябва да кажа „wenn“ или „ob“

Как да научите немски глаголи с представки