Можете ли да познаете пола на заемките на немски?

Това е често задаван въпрос. Много от нас търсят лесни отговори. В Youtube ще намерите много от тях. Проблемът е, че в немския речник Duden съответните основни правила включват думи като „тенденция“, „често“ и „предимно“. Това означава, че ще има много думи, които не спазват правилата.

Следователно има три стъпки, които трябва да предприемете:

1. Научете всички правила, които можете да намерите.

2. Стартирайте списък с изключения от тези правила.

3. Направете списък с често срещаните си грешки.

Изглежда сложно, но просто трябва да започнете три списъка на отделни листа хартия (или в приложението си). Повечето обучаеми обаче правят само първата стъпка. И тогава те искат повече правила, вместо да предприемат стъпки 2 и 3.

Ето обобщение на правилата на Дюден.

За английския повечето думи, състоящи се от една сричка, са „der“.

Der Chat, der Drink, der Sound, der Hit, der Look, der Cut

Английските думи, завършващи на „-ing“, обикновено са с „das“.

Das Happening, das Standing, das Timing, das Outing

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

Като цяло думите са склонни да приемат пола, който имат в оригиналния си език. (Сега това не е много полезно за повечето от нас. Колко добре знаете латински или френски?).

die Contenance (franz. la contenance), der Alligator (span. el aligátor), das Museum (лат. музей, neutrum).

Има тенденция на заемките да се дава родът на подобни немски думи.

die Power (die Kraft), der Button (der Knopf), die High Society (die vornehme Gesellschaft).

---

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви изпратя оферта веднага щом има възможност.


 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Учите немски с упражнения или с навици?

Как да научите немски глаголи с представки