Теория на относителността при изучаването на немски език

В училище бях много зле с физиката. все още съм. Но знам следното. Времето не е равно на Времето. Поне когато говорим за време за изучаване на немски език. 

Особено в страните от Източна Азия много родители смятат, че колкото по-дълго децата ходят на училище, толкова по-интелигентни ще стават. По-скоро е норма, отколкото изключение, че детето трябва да учи 14 часа на ден (включително и да върши домашните). Имал съм много онлайн студенти от страни с такава „учебна етика“ и мога да потвърдя, че повечето от тях са много изчерпани от умствена енергия. Те често имат проблеми с разбирането дори на най-простите понятия в немската граматика.

Тъй като всеки ден има 24 часа, трябва да бъдем по-стратегически в уроците си по немски. Правилото 80/20 казва, че 20% от дейностите ще дадат 80% от резултатите. Обратното също е вярно: 80% от дейностите ще дадат само 20% от резултатите.

Какво мислиш?

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

В следните сценарии ученикът може да избира между три опции. Общото време, което прекарва в учене, ще бъде еднакво за всички опции. Резултатите ще бъдат ли еднакви във всички случаи?

1. След месец Мария ще има интервюта за работа в Швейцария като медицинска сестра. Като подготовка тя гледа телевизия по 2 часа на ден.

А) Новините по немските телевизионни канали (DW, ZDF и др.)

Б) Само за швейцарска телевизия

В) Само швейцарска телевизия, но особено телевизионни сериали за болници и токшоу на медицински теми.

2. Виктор иска да се подготви за официален немски тест (Goethe B2, или Test DaF).

А) Той чете немска класическа литература.

Б) Чете вестници и списания.

В) Чете приказки

3. Алина иска да работи като координатор на проекта, където ще трябва да се обажда на други хора през целия ден. През повечето време, 

А) Тя изпълнява упражнения от учебника си.

Б) Тя използва приложение, за да научи нови думи.

В) Тя практикува да говори свободно, като се записва на мобилния си телефон и слуша себе си.

4. Игор иска да подобри граматиката си.

А) Започва да повтаря всичко в учебниците от A 1.1 до C 2.2, стъпка по стъпка.

Б) Той говори с носители на немски език.

В) Той прави списък с типичните си грешки и прави упражнения, фокусирани единствено върху тях.

---

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop 

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви изпратя оферта веднага щом има възможност.

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Учите немски с упражнения или с навици?

Как да научите немски глаголи с представки