Теория на относителността при изучаването на немски език
В училище бях много зле с физиката. все още съм. Но знам следното. Времето не е равно на Времето. Поне когато говорим за време за изучаване на немски език.
Особено в страните от Източна Азия много родители смятат, че колкото по-дълго децата ходят на училище, толкова по-интелигентни ще стават. По-скоро е норма, отколкото изключение, че детето трябва да учи 14 часа на ден (включително и да върши домашните). Имал съм много онлайн студенти от страни с такава „учебна етика“ и мога да потвърдя, че повечето от тях са много изчерпани от умствена енергия. Те често имат проблеми с разбирането дори на най-простите понятия в немската граматика.
Тъй като всеки ден има 24 часа, трябва да бъдем по-стратегически в уроците си по немски. Правилото 80/20 казва, че 20% от дейностите ще дадат 80% от резултатите. Обратното също е вярно: 80% от дейностите ще дадат само 20% от резултатите.
Какво мислиш?
Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833
В следните сценарии ученикът може да избира между три опции. Общото време, което прекарва в учене, ще бъде еднакво за всички опции. Резултатите ще бъдат ли еднакви във всички случаи?
1. След месец
Мария ще има интервюта за работа в Швейцария като медицинска сестра. Като
подготовка тя гледа телевизия по 2 часа на ден.
А) Новините по
немските телевизионни канали (DW, ZDF и др.)
Б) Само за
швейцарска телевизия
В) Само швейцарска телевизия, но особено телевизионни сериали за болници и токшоу на медицински теми.
2. Виктор иска
да се подготви за официален немски тест (Goethe B2, или Test DaF).
А) Той чете
немска класическа литература.
Б) Чете
вестници и списания.
В) Чете приказки
3. Алина иска
да работи като координатор на проекта, където ще трябва да се обажда на други
хора през целия ден. През повечето време,
…
А) Тя
изпълнява упражнения от учебника си.
Б) Тя използва
приложение, за да научи нови думи.
В) Тя практикува да говори свободно, като се записва на мобилния си телефон и слуша себе си.
4. Игор иска
да подобри граматиката си.
А) Започва да
повтаря всичко в учебниците от A 1.1 до C 2.2, стъпка по стъпка.
Б) Той говори
с носители на немски език.
В) Той прави списък с типичните си грешки и прави упражнения, фокусирани единствено върху тях.
---
Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop
Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.
Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите
седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в
списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на
немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви
изпратя оферта веднага щом има възможност.
Comments
Post a Comment