Изучаване на немски език по метода на усвояване

Наблюдавал ли си го? Много хора говорят като родителите си. Същите изрази, маниери и, за съжаление, негативни коментари също. 

Децата не имитират съзнателно всички тези аспекти. Те просто са ги усвоили.

Въпреки това, тъй като можем да усвоим негативните навици, ние можем да усвоим и положителните навици за говорене.

Ключът за осъществяване на абсорбцията е многократното излагане на ограничено количество материал. Опитайте се да си спомните как родителите ви са говорили с вас, когато сте счупили нещо или когато са ви похвалили. Най-вероятно те са повтаряли едни и същи съобщения в продължение на много години.

Какви са практическите последици?

Ето какво правя, което е много лично за моите интереси и нужди.

Имам няколко цикъла от книги, които чета и слушам многократно. Когато един цикъл свърши, започвам отново. Моите цикли са, наред с другото, всички 38 театрални пиеси на Шекспир (по една пиеса седмично и, да, има дебат за това колко пиеси всъщност е написал), романи на Теодор Фонтане и театрални пиеси на испански от Калдерон де ла Барка , Руис де Аларкон и Лопе де Вега.

С течение на времето започвам автоматично да запомням изрази и стилистични нюанси, които искам да имитирам.

Как може да изглежда това за вас?

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

• Четете и слушайте ограничено количество текстове многократно, на цикли.

• Изберете най-подходящите и атрактивни материали лично за вас. Това могат да бъдат романи, стихотворения, театрални пиеси, но също така и университетски учебници, технически наръчници, ръководства с инструкции, религиозни текстове, книги за самопомощ и т.н. Помислете за това така: Кои са основните текстове в моята професия и за моя личен живот, които ще окаже най-голямо влияние върху мен?

• Не се опитвайте да полагате твърде много усилия, опитвайки се да имитирате стила. Доверете се на процеса: след 3-то четене автоматично ще запомняте все повече полезни фрази.

---


Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwop

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.

Искате ли да подобрите немския си език с мен? За съжаление през следващите седмици нямам капацитет да приемам нови участници в курса. Ако искате да сте в списъка ми с чакащи, моля, изпратете ми имейл на: gerhard.j.ohrband@gmail.com . Моля, дайте ми малко информация за вашето ниво на немски език, както и каква е мотивацията ви да изучавате немски език. Ще ви изпратя оферта веднага щом има възможност.

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Учите немски с упражнения или с навици?

Как да научите немски глаголи с представки