Скрити психологически мотиви, поради които нямаме напредък в изучаването на немски език

Както може би много от вас знаят, аз също съм психолог. Психологията има голямо влияние върху успеха ни в изучаването на немски език. Дори и с най -добрия учител, най -добрите книги и най -добрите техники, много от нас се ангажират със саботиране на собствения ни успех. 

Ето кратък списък с психологически мотиви, които съм наблюдавал в себе си и в другите. Разбира се, много от тези мотиви може да звучат много спекулативно или пресилено. Моля, изпратете ми съобщение със собствени наблюдения.

• Чувстваме, че нямаме необходимия талант да научим чужд език. Това може да бъде причинено от пренебрежителни коментари в училище или от родителите ни - често преди много години. Понякога само един такъв коментар е достатъчен, за да спреш детето през целия си живот да се занимава с определена дейност („Изглеждаш толкова странно, когато танцуваш“ „Имаш толкова непривлекателен глас“).

• Страхуваме се, че другите ще ни унижат, ако станем твърде успешни в говоренето на немски. Други може да ни завиждат.

• Създаваме нереалистични очаквания, които от своя страна водят до разочарование. „Говорете перфектен немски само за осем седмици!“

• Не разбираме, че има колебания в представянето ни и в процеса на обучение (както във всеки спорт). Естествено е, че в определени дни ще имаме повече трудности да се изразяваме, отколкото в други дни.

• Перфекционизъм, много често съчетан с пълна липса на яснота. Почти всички участници в курсовете ми искат да имат „перфектен“ акцент. Много малко обаче имат отговор на следните въпроси: „Какъв акцент искаш да имаш? От кой град, от кой регион? Кажи ми някой с акцент, който би искал да имитираш. "

• Липса на интелектуална енергия поради претоварване с информация и поради ограничени познавателни ресурси. Много малко от нас имат „диета за нашето внимание“, тоест не ограничаваме информацията, която консумираме. Нашият мозък обработва цялата тази информация през деня, което от своя страна ще ни остави психически изтощени.

Диета за нашето внимание

От септември / октомври ще имам една онлайн група за изучаване на немски език, точно за осем участника; давам обяснения на български език. Ако искате да бъдете информирани веднага щом курсът е отворен за регистрация, моля, кликнете тук. Няма да работим с учебник като в училище. Ще се фокусираме изключително върху отстраняването на грешките Ви и върху професионалното ни изразяване.

Ето пример за сегашната ми диета (вдъхновена от книгата „Skip the line“ от Джеймс Алтючер).

• Не чета вестници или новинарски сайтове.

• Не проверявам Facebook, Linkedin емисии.

• Ако искам да знам повече за новините, прочетох книга на тази тема.

• Опитвам се (не винаги успешно) да не участвам в дискусии за това, което другите хора казват или правят (клюки).

Надявам се това да е полезно. Очаквам с нетърпение вашите коментари.

---

Искате ли безплатно членство в моята Facebook група за изучаване на немски език? Там ще получавате актуализации за моите статии. И можете да ме попитате всичко, свързано с изучаването на немски език. https://www.facebook.com/groups/216771286750833

Ако искате да ме чуете да говоря български с немски акцент, моля, слушайте седмичния ми подкаст по психология: https://anchor.fm/bulgarianwo

Аз съм психолог (M.A. от университета в Хамбург) и учител по език от Хамбург / Германия. В момента живея в Република Молдова.


 

 

 

 

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Как мога да се подготвя за интервю за работа на немски език?

Учите немски с упражнения или с навици?

Как да научите немски глаголи с представки